Saturday, March 21, 2015

Aktiviti cuti sekolah

Assalamualaikum

Hujung minggu patutnya jenjalan dengan family tapi kitaorg lebih cenderung layan cerita Hindustan. ok best jugak tu :D Aku macam biasa bila dah bukak laptop benda pertama buka mesti dashboard blog. mihmih haruslah dah dapat idea nak mengarang dan tetiba tangan rasa gatal tak sabar nak menaip. can you imagine this? ok let's go to the main point of entry.

Aktiviti cuti sekolah

1. Blogging

Benda yang selalu aku buat sebagai satu hobi. Bukan setakat cuti sekolah je. Bila-bila masa free aku akan bukak. Dalam seminggu mesti ada entry incase kalau laptop rosak ke atau tengah holiday. Faktor ni lah yang selalu blogger alami kan? Tak termasuk sekali yang busy kerja ke apa. fuhh demi minat mendalam terhadap dunia blogging tu semua bukan masalah kepada TAK DAPAT UPDATE BLOG . salute blogger cemni weh. even aku pun bukan tiap-tiap hari update blog or we just call it as blogger suam suam kuku je.

2. DIY 

Aku bolehlah dikategorikan sebagai peminat DIY. That means aku suka recreate benda jadi lawa dan kreatif. Inovasi sendiri kan mihmih. Meh aku kongsikan DIY yang pernah aku buat.

Tote bag create by aku. haha

Bookmark and bracelets by me & sister

Bookmark dengan bracelets tu aku ngan adik nak jual. saja buat bisness. nampak macam tak siap lagi je en. aduh ni baru first level. senanya dah siap tapi malas nak snap. mihmih 

3. Belajar Memasak

Dah namanya 'anak dara' mestilah kena pandai masak. wiwiwi nak kata dah pro takdelah pro mana. Aku ambil kesempatan untuk masuk dapur pergi berguru dengan chef terhandal iaitu ibu aku sendiri meh.  tak ke gitu anak perempuan kena buat? (hahah acah) :3

4. Attend kelas tambahan

Aku PT3 tahun ni. cikgu pun semangat ajar kitaorg. Yelah siapa taknak anak murid dia pandai kan. So, sambil cuti ni pun, kena juga study mihmih.


Ok itu saja aktiviti cuti sekolah aku :D baru update walaupun lagi 2 hari nak kena sekolah balik. anyway wish me luck untuk competition solar cooking! kalau tak dapat aku membebel dekat blog ni ha. HAHA



5 comments:

  1. Kreatifnyaaa akak . anyways , goodluck fr your pt3 and competition solar cooking ! :D

    ReplyDelete
  2. Salam kenal..Kreatiff sungguh adik ni..ada masa jemput singgah blog akak..ada beberapa entry DIY yang adik boleh cuba..mane tau boleh menjana income juga..Amin...:)

    ReplyDelete

Terima kasih komen!