Monday, December 15, 2014

Segmen : Zaman Persekolahan

Assalamualaikum ^^!

Tengah-tengah takde kerja ni best join segmen. Eh segmen kalini lain sikit dari yang lain. so..let's check it out :D


Klik SINI untuk sertai.



Aku jenis macam No 8 tu ha :3

Kisah  zaman persekolahan aku


Pada zaman persekolahan aku...woceceh ayat pertama nak mulakan kisah. hahaha. Aku ni jenis yang biasa-biasa je. duduk mesti 3 barisan hadapan. sebab kalau duduk belakang ni dugaannya mencabar! Lagi-lagi time math, kena fokus 100% pandang cikgu dan whiteboard. kalau sekali alih pandangan ha habis kau tak paham langsung T_T contoh lah kan. 

Pada suatu hari di kelas math. time cikgu tengah mengajar.

Kawan : Fir, pinjam pembaris kau jap. kang aku ketinggalan ni.
Aku (tengah fokus pandang cikgu. alih pandangan kali 1 kat kawan sebelah) : mana pembaris kau? semalam ada dah cane harini boleh takde?
Kawan : Adik aku main pembaris aku sampai patah. tu sebab homework semalam ada yang tak siap jugak.
Aku (alih pandangan kali 2) : hahaha kuatnya adik ko. sampai patah pembaris dikerjakan dia..eh tapi kan , adik ko yang mana satu ni yang patahkan do xD

sambungan dialog pada part 2 dan seterusnya ke episod 99

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
agak-agak apa jadi lepas tu ? dapat ke beri tumpuan masa cikgu tengah mengajar ? mestilah aku akan ketinggalan keretapi kalau dah ruih berborak . ha memang satu haprak tak masuk. aku kalau bab ni memang susah dibendung. kalau pok pek dengan kawan sebelah automatik mulut jadi gatal nak borak. Alah, tengok benda remeh-temeh je tapi merundang risiko kat aku punya result. result math dapat B tau tak! padahal tu baru duduk 3 barisan hadapan..

So nak selitkan azam 2015 sekali, yang aku nak jadi macam No 16 tu. bukan setakat nampak nerd je pakai spek, duduk depannnnnnn sekali (nampak sangat tak pernah duduk depannnnn sekali). but, result kenalah sekali kebabom. kalau duduk depan tapi tak bagi attention pun tak guna jugak weh. kan kan? so goodluck to me. for exam PT3 next year wiwi. sila gementar wahai hati (talk to myself mihmih). Paling penting kena ubah perangai bercakap dalam kelas sebab tu lah punca aku tak fokus T_T 

5 comments:

  1. gudluck dik! study smart, jgn study hard :)

    ReplyDelete
  2. no 8 lagi ni.. hehe

    salam singgah d sni *^

    ReplyDelete
  3. akak pon nmbor 8 jugak hahaha.
    slh sorang sponsor nih hehe
    gud luck tau!

    http://ana-mizu.blogspot.com/2014/12/segmen-zaman-persekolahan.html

    ReplyDelete
  4. tengkiu join segmen sy. jom check pemenang plak yer :)
    Senarai Pemenang Segmen

    ReplyDelete
  5. Tahniah.
    Refer sini..http://ceriteracintabalqis.blogspot.com/2015/01/senarai-pemenang-segmen-zaman.html
    Bagi details kat saya before 12/2/15.
    Hadiah akan dipos (pos biasa) pada 13/2/15.
    Sila letak di kotak komen blog saya...
    drshikinzainal.blogspot.com (sponsor).
    Details tidak akan di'publish'.

    ReplyDelete

Terima kasih komen!